Fredag

Igår blev det att fara iväg och rida först en häst för att sedan fara vidare till nästa häst att rida!
Vidare efter det blev det Blåsmark och jobba med träningshästarna på Ranchen!
 
Idag har jag också varit iväg och ridit en häst och tittat på en hästvagn som var superfin och blir nog ett köp på den! En två hjulig vagn är det!
 
Har senare idag ridit Stirling utanbett. Började med att rida i repgrimma som gick väldigt bra så då tog vi av tyglarna och så red jag med bara ett rep runt halsen på honom! Så himlafin kille han har blivit och så mycket han litar på mig nu! Trodde inte jag skulle vara där jag är idag med honom på sådan här kort tid! Så mycket vi har kvar att lära oss tillsammans!
 
 
Stirling fick även vara barnridningshäst efter jag ridit honom!
 
Lilla Leona rider och Mathilda leder!
Mathilda rider och Leona leder!
 
 
 
Har nu även börjat att sy på hästens dräckt med hjälp av Gitte! Får vi hoppas den blir bra nu bara! 
 
Avslutade kvällen med att Adde, Cajsa och Ludde kom till Blåsmark som en överraskning! Så vi tog hem Korma och la på henne selen och spände för henne framför vagnen och for ut på en kvällstur i fina höstkvällen!
 

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Alltså gud vad roligt och häftigt att se! Jag minns stirling som superfin men livrädd för allt och att han skickade alla i backen när de skulle hänga på honom vid inridningen! Härligt att det går så bra för honom! :D

Svar: Ja, jag höll på mycket med honom när jag gjorde praktik där när han då var 4år! Hade precis haft en halvbror på inridning hos mig som var väldigt lik Stirling i sättet han reagerade på när man skulle jobba med honom! Blev iaf väldigt kär i Stirling dessa veckor och önskade då att jag hade pengar att kunna ta hem honom! Men när jag var ner och hälsa på Milligarne så sa Rigmor till mig att min häst var fortfarande till salu och då hade jag inget val kändes det som! Då jag även hade förlorat en bästa vän för livet samma år! Så nu står min drömhäst på gården och är MIN 😄 och han är en helt underbar häst som inte är den lättaste men gör allt för mig!
Elisa Thorell

2014-09-20 @ 21:25:52
URL: http://stephanieengblom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0