Hoppträning

Igår var vi iväg på hoppträning med tre hästar från Ranchen.
 
Det blev:
Vatine och Andreas
Summer och Tilde
Stirling och Jag
som var iväg!
 
Tränade på gymanstik idag med 5 stutts, kavalleti och en tre kombination med galopp bommar framför hindrena. Var en bra övning för Stirling för att få ordning på sin benkordination som inte han har så bra koll på ibland! Han var superfin idag fast han tyckte att det blev ett jobbigt pass! Fick härliga språng i slutet med honom!
 
Adde och Vatine flöt på som att det inte var någonting. Vatine tyckte det var kul och Adde red riktigt bra!
 
Tilde fick kämpa lite att få Summer att slappna av till trav bommarna, men Tilde red henne riktigt bra och tog ett stort steg frammåt i sin ridning! Summer och Tilde trivs bra med varanndra!
 
Idag efter jobbet var jag till stallet och harvade ridbanan med Summer!
Sedan tog jag in Brookton (3-årig Morgan vallack som är hos mig för inridning) och tog på honom sadel för första gången! Adde har suttit på honom barbacka tidigare några gånger och det har gått framåt! Så idag blev det sadel och tränade honom att förstå bettet och skänklarna! Riktigt bra gick det!
 
 
Blir en bild på Spirit idag! e: Farceurs Austrian Spide u: Thorell's Shakira ue: Lyckänge Copper Coin!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0