Dressyrtävling

Steg upp 05.40, skicka ut min hästskötare att ge mina hästar frukost medans jag gjorde mej iordning så man inte såg ut som ett lik typ! sen ut till hästarna för att fläta och ta på transportskydd och packa klart de som inte blev packat igår kväll. Lasta på hästarna vid halv 7 och bege sig till Luleå RK. Startade bland dom första med Copper så när vi kom fram var det bara att ta och sadla på Copper och göra honom fin och sen rida fram honom ordentligt var tanken. Kändes super bra när jag red fram honom, mjuk och följsam och lydig. Sen när musiken kom igång var det kört med det -.-' då trodde Copper det var Show och ALLA skulle se när han visade upp sej de han kan! De var ju bara en kvart innan start så jag skulle ju inte kunna få honom nog relaxad till dess .. aja när vi kom in och startade så skötte han sej ändå mer än förväntan. lite små missar blev det. Men väldigt nöjd med procenten som slutade på 58,9% och inte så långt ifrån vinnarens procent. Och med tanken på att det är typ min första L:A som jag rider och första tävlingen denna säsong så är jag nöjd. Längtar redan till nästa tävling :)
Sen blev det en lååång väntan till nästa start med Jolene som var L:B och startade så klart sist bland alla klasser som reds idag. Lite kul var det ett tag att titta på Medelsvåra klasserna, då man blir sugen på att få tävla det sen när man är redo för de!
Blev även att titta lite på fina ridkläder och häst saker då AB-NIAN var där och sålde lite! fynd ett super duper fint pannband .. detta fast ett annat märke!
Till slut efter 1000år så var det min och Jolene's start. Hon var väldigt fin under uppvärmningen. Blev lite spänd när hon kom in på banan, men sen när vi startade så skötte hon sej som en klocka, hon kunde inte ha gjort det så mkt bättre då hon fortfarande behöver bygga muskler. Men vi fick bra kretik även på Copper så fick vi bra kretick "rörlig liten häst med härlig utstrålning!". Nöjd med denna lördagen behöver inte skämmas över mina små hästar inte!
Avslutade dagen med maxmat, FRISCOOOOO.
Trött som tusan nu var inte hemma för än 19:30 och klar istallet 20:30. nu är man ren igen och ska sova länge imorgon!
proffsigt att få vara i TV och allt ;) hehe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0