Onsdag

Idag har jag hunnit med mycket, fasst man sov bort halva dagen...
 
Jag och Cajsa for från deras stuga i Rosvik vid 12, in till staden för att hjälpa mamma med mobil köp.. hem och ta hem Copper från betets hagen och fixa hans fötter med nya skor och sen rida honom. Sen kom Alva bus med sin Kitty, så då blev det en lite längre härlig tur ut med henne på Bebbelino, som förövrigt tyckte det var lebbigt att gå ner i vatten så fick krongla ner honom och väl i vattnet så ville han inte upp igen..
 
Tillbaka till stallet och slå på nya skor på Kitty's fötter.. 
 
Sen blev det att ta hem Jolene och Zafrina för att fixa Zafrinas hovar..
 
 Blev att rida igenom LB:2 med Jolene, kändes riktigt fin efter att ridit igenom henne.. tagga tävlingen nu på lördag då !! Efter Dressyrpasset så bytte jag utrustning på henne med en sele.. Sen så fick hon kliva in framför vagnen.. mamma och pappa höll på varsin sida i skacklarna så dom inte satt fast, sen gick vi. Först gick jag framför Jolene och det gick överförväntat väldigt bra så då tog jag tömarna och gick bakom henne som åxå gick super.. nöta på detta nu några gånger så har jag ännu en till fin körhäst : vad jag längtat efter att få Jolene inkörd, men har bara varit för feg för att göra det.. allt för arbete jag jag ju redan gjort och sånt !! Men nu så ska hob snart dra vagnen med :D
 
 
 
Nu blir det att ta de lugnt resten av kvällen !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0