Hööks + IKEA

Jag o Alva o hennes mamma var till Haparanda igår fram o tillbaka.



Vårat första stopp var Hööks, väldig o ordning var de där på vissa saker... men jag hittade ett Dressyrträns som skulle köpas + Bett o Tyglar till det! Den var det några Boots som också skulle investeras + en grimma o två grimmskaft. Fyndade ett par gummistövlar för ett väldigt bra pris.
Skulle sköpa Dressyr ridstövllar med, men när jag skulle betala alla grejjor så frågade hon i kassan om JAG hadde hittat den andra skon!?
- vadå, ska kunden söka rätt på paret?
- Ja, men jag kan gå o se efter om jag hitar den!
Hon kom tillbaka efter ett bra tag utan sko...
- Förra kunden som köpte dessa skor måste ha tagit fel storlek?
- jaha, så ni skyller på kunden nu också. De e ju sörvis!!!
- Men jag får väl ta o beställa skon istället då, då vet jag att jag får ett par iaf...
Jag fick tillbaka mina pängar för skon o ingen sko, bara irriterad på tröga försäljare som skyller på kunden att dom tagit fel...!?

Sen blev det iaf IKEA. Hittade ganska fort allt de jag ville ha + så råkade jag köra in i en tant då ALva åkte på vagnen... Oops, en syr tant blängde på oss. - ALVA... - ELISA... x)) gulligt!!

Efter IKEA besöket blev det MAX för mig o Alva. Friscomål med smäääältost *jammi*
Men först skulle vi springa över vägen... Alva kuta jag vänta då de kom en långtradare som garva åt oss, tittade på mej o pekade på Alva o svängde in mot kanten där hon stod o garva... hehe busigt!!

När vi kom hem till Pite igen så satte vi upp allt som investerades från IKEA till sadelkammaren + allt annat som köptes från Hööks!


lampan i fönstret + så ser man de vita bootsen som blev investerat!


2st förvaringar där man kan stoppa in benlindor o skydd!


Byxhängare så man kan hänga upp schabraken!

Sen var det bara att ta sig in till Pitestaden för att se Bio med Cajsa's hemliga vän soom jag äntligen skulle få veta vem de var... jahapp, vad fick man se!? Joo, bara morschan hennes...! Liiite besviken blev man bara, men lika trevligt för det!
Blev att se Jägarna 2 som inte alls var tokig. Fick ett skrattattack, då man hade räknat ut med lilltån att något kommer att hoppa fram. Hela salongen drog efter andan jag bröt ut i garv!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0