NP-cup

Måndag - Tisdag har vi varit till Kåge och så till Burträsk för att tävla i så kallad NP-cup, då vi möter andra som går häst i naturskolor från Burträsk o Umeå och så varierar man från varje år vart man ska vara. Detta år blev det att fara till Burtäsk och tävla i Hopp, Dressyr, teori o Körning. 

Våran klass ska då inte behöva skämmas över våran prestation trots att vi inte tog hem bucklan. Vi var bara 7poäng ifrån segern. tog rosetter i varje klass.
I dressyren kom Tina 3:a, Jag 5:a o Jossan 6:a
I hoppnigen tog jag segern, Cajsa kom 3:a och Jossan 5:a
I körningen kom Elvira 2:a Linnea 4:a o Jag 5:a

Men det som var roligaste med denna "klass resa" kan man säga att det var, var då vi startade vatten krig mot minst 25 killar mot oss 6 tjejer... (Jag, Elvira, Ida, Amanda, Tina o Jossan) men segern blev våran.
Det hela började med att vå satt o åt kvällsmat o sen såg vi en drös killar utan för som hölpå att kasta vatten på varran, så vi gick ut o så växte djävulen i oss att hämta vatten. Sen kastade vi vatten på en av bilarna som körde förbi o spruta vatten på oss... Där var kriget igång och hål på i ja 2-3timmar!

Vi blev mest blöta, men lite orättvist var det då de var över 20 o vi bara 6st men vi lyckades blöta ner typ alla mer eller mindre! I slutet kom det en kille på en liten mini moppe som trodde vi hade slut vatten o körde nära förbi oss... jag hade en hink full i vatten som ja hivade över honom i faten! 
Kul var det, fast vi fick gå i handdukar sen genom hela skolan typ för att komma till klassrummet där vi sov o alla killarna satt i koridoren...

När jag kom hem så betäckte vi Electra med Lancelot för andra gången nu, så på lördag kommer hon förhoppnings vis vara klar och bli dräcktig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0