Härlig dag i Stallet!

Igår blev det en lång dag istallet. 13hästar hade jag tänkt hinna göra, med hjälp av Cajsa o Alva då.

Vaknade kl. 07:00 och var helt pigg ;o det är inte okey att vakna så tidigt på en lördag...
blev att se en film och sen blev det stallet då jag började jobba med Princess (en av krulisarna som jag håller på att rida in). Hon skötte sig ganska bra idag, 3gången jag har sadel, longerat o suttit på henne. Hon är väldigt okoplicerad, tycker det bara är kul att bli ompyslad och får jobba.

Sen blev det en lugn tur med Farez i skogen utan träns o sadel. Efter som han är under igång sättning så var det bara att luffsa på i skogen. Han vill gärna jobba mer än vad han ska göra i nu läget. Söt hästen.

När jag kom tillbaka med Farez hann jag även jobba med Lancelot och så fick han hoppa några skutt som var svin kul... men en meter efter hindret var det en bajs hög so han vill lukta på så det såg ut som han skull stupa på huvudet när han körde ner huvvet först o sen pallnita ^^ busponnyn...

kl. 11-12.00 hade vi bokat grannens ridhus för att löshoppa. Så då kom Cajsa och Alva. Det blev Amadeus, Jolene och Korma som fick hoppa.

Började med Jolene som inte har blivit löshoppad nu på ett tag så hon tyckte de var riktigt kul och hoppade stort och fint, klippte 1.20 utan några problem. sen tyckte jag att det räkte fast hon gärna hade gått lite mer o högre.
 

Efter Jolene fick Amadeus hoppa som inte har gjort det tidigare, så han var ganska taggad när han kom på första gångerna, men när han hoppat några språng så hoppade han riktigt fina språng.

Sen var det Kormas tur som nu har gjorde detta några gången i vinter, då hon ska gå 3års testet i Maj. Hon var riktigt duktig, så avspänd, gott självförtroende och fina språng hon gjorde. Hon klippte 1.15m med två jättefin språng så då fick det räcka för henne efter det.
 

När vi kom hem igen med busarna, så tog vi en tur ut med S hästarna (Star, Smulan o Summer).
Sen for vi ut o körde Copper. Alva ville ha med sig chips, så då chipsade vi oss och tog hemmings vägen. Vi mötte an ambulans som hade bråttom tror jag. Men Copper tyckte det var härligt att få  dra vagnen, o han var värkligen lugn o fin kille, så avslappnad.

Nu hade vi bara 3 hästar kvar. Clara, Wibora och Kitty. blev Raggarrundan med dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0