Finaste Korma

Håller på att köra in Korma nu innan hon ska få gå på bete o vila o växa till sig några veckor.

I Söndags den 29/5 var första gången vi spände för henne i vagnen. Vi började med att ma o pa höll upp vagnen med Korma mellan skacklarna o så gick vi runt. Sen när vi såg att de inte var några bekymmer så spände vi fast dem o jag hoppa upp på vagnen o så fick pa gå med henne ett tag o sen körde vi runt själva. Hon e så stabil o duktig inga bekymmer alls!
 

Sedan på måndagen den 30/5 så spände vi för henne o körde runt ett tag o prövade trava lite o det gick bra, hon var väldigt försiktigt o bara jogga fram. Sen for vi ut efter vägen en sväng, hon e bara för fin min lille Korma. Hon tycker de e så kul att få dra med, vågade trava på lite mer i vagnen när vi var ut efter vägen, men lite vinglig var hon. Och så betäckte vi Korma's första språng idag med Copper :)





I går fick hon vila då det bara regna o åska hela kvällen!

Men idag så körde vi ut en sväng i skogen efter att ha kört runt på ridbanan ett varv. Hon trava på bra med vagnen idag o börjar veta vad de e hon ska göra! Hon var positiv o framåt o tyckte de var kul!!

Sen var jag ut en sväng i skogen med Deus som var fin tills han tjorva med att han ville galoppera in bland trädena. svängde upp honom o försökte hålla honom på vägen men vips så var de ett träd, Deus höl på att springa rätt in i det men hann precis svänga undan, fick hålla undan benet för att inte mosa det men min höft for in i trädet o gjorde att ja tappa balansen, så var det då ett träd på andra sidan o vet inte hur ja lyckades men min arm krama om trädet o ja rulla av honom efter rumpan xD fick ett fint skrap sår efter hela underarmen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0