Tisdag

Skola idag, och min rygg har inte blivit så mkt bättre. Ska nu ta och kolla upp vad som spökar. Hade inga speciella lektioner idag, så det var ändå ganska lung skoldag.  Trist med teorilektioner bara...

Tog bussen hem så jag hann fara en snabbis till stan och köpte en repgrimma till Lanzi ;D och två dressyrspön.
När jag kom hem så tog jag in Lanzi och han var ganska hingstig idag, bet i allt o alla ville inte stå still o gick emot tryck. Tog ut honom o tränade lite att flytta bogar, och flytta sig bort o runt mig. Han gick hälst på mig, o var mer fixerad på att måppsa sig mot Copper o de andra hästarna. Men i slutet av träningspasset så fick jag en liten ponny som följde efter mig o var mer med mig.

  

Vi har höst här uppe och det är blött o lerigt i hagarna, kommer aldrig att tycka om hösten. Efter jag hållt ridlektionerna så började det att ösa ner regn... igen, tycker det kan vara vinter NU. Hade frost ute på morgonen idag, 0 gradigt. snart e de leriga hagarna vita ;D



Var o hämtade hem två nya/baggade, Pessoa täcken idag. Ett stall- o ett vintertäcke. På bilden ser ni Wibora i vintertäcket och stalltäcket var lite mer mot lilla i färgen :) De var i mkt fint shick, o super fiiina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0