Söndag

Min första vecka på Millegarne har varit bra. Det har varit ganska mkt att lära in, veta rutinerna osv.
Dagarna ser ut så här för mig... Upp kl. 07:00, fodra, mocka, sopa till 40hästar. Sen är det frukåst. Nu tar vi ut de hästar som inte ska ridas, sen är det dax att rida en massa fiiina hästar :)) sen är det lunch/middag kl. 13:30. Kl. 15:00 är det bara att fortsätta att rida fler finfina hästar, sen närmar de sig kväll, då kvälls fodrar vi hästarna, mockar, sopar... Sen e det kväll för oss med!

Har varit hos min farbror Hasse o Lotta hela denna helg. De har varit super mysigt! Igår var jag o Lotta till Karlskrona o Jolhandlade lite. Så nu e några julklappar avklarade. De har t.o.m. fått lite vinter här nere, men de e mest bara blötsnö xD
När jag o Lotta kom hem igen så hade Hasse gjort en 3rättes middag. Förrätt: en super go löksoppa. Helt underbart go! Varmrätt: öhm, ja nu vet jag inte vad den hete, men det var lamköttfärsch, o någon god röra till + finfin salad ;) Efterrätt: Kladdkaka med vaniljgalss o hallonsås :D <3
Sen var även morbror Per o hälsa på!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0