Am. Curly

Förra året vid den här tiden fick vi hem en Am, Curly hingst som var då 4½år och hade vuxit upp i en hage med stoet o hingsten tills de blev tvugna att dela på dem... SpringStar som denne unghinst heter, eller de andra hästarna har inte blivit skötta sen dom kom till dessa människor i grannbyn. Inga hovar har blivit omskötta eller någontingannat förutom att de har fått mat o vatten.

När Star kom till oss så var vi tvugna att "skuta" 2 sövpilar på honom för att ens kunna få på honom en grimma. Sen blev det en till för att kunna få in honom i transporten o sen hem till oss, in i en box. Sen var det bara för oss att börja leda honom i stallet. Efter en vecka så blev han kastrerad. Sen kunde vi börja arbeta och ta mer kontakt med honom utomhus... Idag är han en super mysig kille som alltid vill vara med. Men ägarna fick tillbaka honom igen i våras. Men nu har de bestämt sig att sälja av alla deras hästar, det är 4st. Alla ska hem till oss för att börja hantera dem. Det är 2st till som är uppväxta i hagen som Star och det är en 4åring och en 2åring.

Idag tog vi hem Star och ett sto som är lika gammal men från grunden lite hanterad. Det är nu ett halvårsen jag träffa Star, men han kände igen mig. När jag ropa så kom han travandes raka vägen fram till famnen min. vilken känsla man får i kroppen :') Och att lasta in dem var inga problem, de var raka vägen in. 
 

Kommentarer
Postat av: Olivia

åhh jag måste verkligen få komma <3

2010-11-20 @ 21:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0