Träningsupplägg!

Önskemål om hur jag lägger upp träningar på mina häst för att bygga muskler osv!
 
All träning som jag lägger upp är olika beroende från häst till häst! Men grunder är träning från marken, att få lydnaden där så får man lydnaden lättare uppe på ryggen sedan. När jag får en ny häst till mig så börjar jag alltid med att se vad jag har för häst framför mig genom att flytta bogar, backa och gå framåt och träna stoppar genom att höja handen och säga woow. Lär dom kommandonen, Sida, framåt, backa och woow (för att stanna).
När det kommer till ridningen så tränar jag mycket att få hästen mjuk i alla muskler. Rider dem i en låg form men bärande för att få upp ryggen och tramp från bakbenen! Sedan forsätter jag med skänkelvikningar, öppnor och slutor för dom hästarna som är redo för det. Men all träning för en häst ska varieras för att få en stark uthållig häst, få dem härdade vid olika situationer för att få en säkrare häst att åka runt med på olika evenemang!
Jag anser att alla hästar kan göra allt bara men själv vill så kan man forma vilken häst man vill till en allsidig häst som går med på allt man ber om! Har man byggt upp ett starkt band mellan häst och ryttare så ställer den upp på allt man ber om och tycker det är kul att prova på nya saker!
Är man en sattsande ryttare inom bara en gren så ska man självklart sattsa på det. Men tycker att alla hästar bör få variera sin träning med mycket ute ridning för att få en positiv och glad häst till träning. Även så behöver alla hästar få arbeta loss sig genom hela kroppen med en bra ridning!
Jag är en ryttare som älskar att pröva på ALLT man kan med häst och lite där till.. Så jag vill ha en stabil häst som litar på mig till 200%.
Att ha roligt med sin häst är väldigt viktigt för mig. 
Det bästa är att variera sin träning med mycket skogsridning. Men det betyder inte att du kan rida dressyr! Det fungerar lika bra att träna på alla skolorna i dressyren ute i skogen. Jag tycker det är lättare att få framåt bjudningen för att få fram det bästa av träningen!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0