Hopptävling

Hopptävling stod på schemat idag!
 
Var 4 hästar från Thorell's Ranch som fick fara ut på äventyr idag!
 
* Jag och Stirling
* Jag och Spider
* Andreas och Vatine
* Tilde och Nobel
 
Jag och Stirling startade först i en Clear Round på 60cm! Han var väldigt spänd första rundan och blev stark för mig på två hinder, eftersom det är en tränings omgång så får man om man vill hoppa två rundor. Så andra rundan gick mycket bättre för oss!
 
Andra klassen var en 70cm bana med Stirling igen, och här gick han super och en felfri runda fick vi och vidare till omhoppning där det blev ett nerslap på sista hindret! Men väldigt nöjd med Stirling's insatts idag! Han utväcklas åt rätt håll iaf = framåt!
 
 
Jag och Spider startade först i 70cm klassen och vi gick nollade i grunden men tyvärr ett ner på sista hindret även denna gång i omhoppningen. Blev en lite för snäv sväng för honom!
 
Startade i Ackumulatorklassen med Spider. Denna klass sker över en bana bestående av 6 till 10 enkelhinder. För felfritt övervunna hinder får ekipaget poäng motsvarande hindrets nummer. För nedslaget hinder erhålles inga poäng. Sista hindret i klassen har ett alternativt hinder kallat joker. Jokerhindret ska vara svårare än det ordinarie hindret och ger felfritt övervunnet dubbel poäng. Höjd + 10cm över ordinarie bana. Ryttaren väljer själv vilket av hindrena dem vill hoppa.
Denna klass på 80cm gick jag och Spider felfria och tog oss även över jokerhindret på 90cm utan problem och tog hem en fjärdeplats!
 
 
Andreas och Vatine startade först i 70cm klassen men gick inte så jättebra då dom inte tävlat hoppning tillsammans förut så var Adde lite spänd och vågade inte rida!
Men dom tog en härlig revanch i Ackumulatorklassen och gick felfria och tog sig även över jockerhindret och slog mig och tog tredjeplatesen!
 
 
Tilde och Nobel hoppade först 60cm klassen för ponny och fick 2 nollade rundor och slutade på en andraplats!
I Akumulatorklassen gick dom felfria igen och tog sig även över jokerhindret och tog tredjeplatsen!
 
 
Nu är allt packat för morgondagens äventyr!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0