Tisdag

Hann med ganska mycket igår!
Började med jobb för kommunen till 15. Sedan vidare för att rida ett halvblod, sedan vidare för att rida en Quarter. Båda hästarna skötte sig bra och utvecklar sig framåt!

Sedan hämtade jag upp Alva då hon skulle få låna Jolene och fara på hoppträning i Grans Ridhus! Tilde fick låna Summer då Nobel har semester ett tag framöver. Sedan fick även Adde ta med sig Vatine och så fick Stirling få följa med!
 
Skickade hem en träningshäst innan vi skulle iväg med våra hästar!
 
Hoppträningen gick ganska bra för oss alla fyra. Alva har inte hoppat på ett tag men gjorde ett bra jobb tillsammans med Jolene. Summer har inte alla muskler på plats så Tilde gjorde ett bra jobb med henne! Stirling tyckte det var jobbigt med en serie, inte lätt att håla reda på alla benen man har! Men vi fick ett riktigt bra avslut!
 
Idag har jag haft lite lugnare dag!
Jobbat åt Kommunen till 15. Sedan for jag till Stallet, tog in Summer och gjorde henne iordning för att harva ridbanan fin! Sedan kom en ny elev som fick rida Farez och lära sig westernridningens konster! Ridit igenom Jolene med ett riktigt bra pass med henne. 
 
Vill inte riktigt klippa Jolene då vi ska ner med henne till Stockolm. En fux blir inte fin då. Hon har inte så mycket päls just nu så hon får sova inne tills vi ska fara för att vänja sig att stå i box i fler timmar! Sedan får vi se om jag måste klippa henne i alla fall!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0