Dressyrtävling

Blev att kliva upp och göra sig klar för dagens tävling!
Copper blev tömkörd en stund innan han skulle lastas på för att fara iväg till Bergnäset.
Min första klass var LB:1 med Jolene, vilket gick väldigt bra. Hon är ju bara för fin min lille tös, så skötsam och vill göra sitt allrabästa helatiden! Slutade iaf med 64,4% och en 3:dje placering. Riktigt nöjd med fina Jolene!
Sen var det Copper i LA:4. Han var riktigt fin när jag redfram honom i början tills han tjura efter att ha fått en massa hästar som ridit in baken på honom .. så trist när folk inte kan visa lite respekt då man rider en hingst .. aja, han var lite på och spänd då men gjorde vissa moment väldigt bra och visade att han kan iaf. Slutade med 54,7% ändå, trode inte jag skull få så bra ens ;)
så klart så glömde man kameran hemma idag bara för att det var ute tävling och bra väder för att få fina bilder..!
Har just sett Stig-Helmers Story så nu blir det sängen och sova ut tills man måste upp och arbeta igen :)

Kommentarer
Postat av: B.L

En bra hingst ska det inte spela någon roll om man rider tillsammans med ston eller andra hästar. Hur skulle det annars vara i travet? Där får dom springa ganska tätt och stå brevid märrar i utselningsboxarna osv...

2012-05-28 @ 09:31:21
Postat av: Anonym

ja han bryr sej inte så o blir hingtig utan han blir sur då han blir störd då de kommer hästar in i rumpan på honom.. Man får leva med det så bryr mej inte så, bara trist är det :)

2012-05-28 @ 12:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0