R.I.P.

Det har varit en ganska soft dag i skolan idag, hade ridning på morgonen och fick rida Zombie med Kandar. Han var inte så jättefin idag, eller vi var inte så sammarbets villiga tillsammans idag...

Hemma så red jag igenom Dressyr-programet jag ska rida med Farez på torsdag nästa vecka. Farez var super fin i alla övergångar och var väligt lätt och sammarbets villig, det är så kul att rida när allt känns lätt. Mönstret lärde jag mig ganska fort, så det ska nog inte vara några större problem.

VILA I FRID AUTUMN...!
Vi tog hand om en Am. Curly häst som skar upp ett rejält köttsår i bogen, och när hon blev frisk från det så gjorde hon sig illa i hagen... Autumn var jätte svulen runt hasen, men blev aldrig riktigt bra från det. Hon låg mkt hela dagarna och utav det så fick hon ett riktigt äkligt köttsår på skenbenet, eller vi vet inte riktigt om det var utav det, hon hade bara lite skårpor till en början, sen utökade det till ett köttsår... Helt mysko, så vi tyckte det var synd för henne att lida, hon tunnade ut mer och mer och blev aldrig riktigt av med svulnaden på hasen. 

Men nu har hon det nog mkt bättre, har inte ont längre och kan springa på de evigt gröna ängarna <3
Vila I Frid min vän!

        

Kommentarer
Postat av: Lisa Samuelsson

Fyy vad tråkigt! Hon verkade ju jätte fin! Skönt att slippa se henne lida mer i alla fall :)

2010-09-16 @ 20:33:36
URL: http://liisasamuelsson.blogg.se/
Postat av: elin abrahamsson

var de din häst ? :( <3

2010-09-17 @ 17:25:41
URL: http://eliinabrahamsson.blogg.se/
Postat av: Elisa

nä, tyvärr det var en häst vi tog hand om och skulle tämja eftersom hon hade blivit förvildad av att bara gått i en hage... :'(

2010-09-17 @ 20:00:07
URL: http://elisathorell.blogg.se/
Postat av: M

vadå? visste inte veterinären heller vad det var? :( inget att göra nåt åt?

2010-09-22 @ 17:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0