Dressyr Tävling

Idag var det Granserien, Då elever o Lärare tävlar mot varann i olika hästsports grenar.
Det var då Dressyr idag. Jag var med, med Farez. Han var inte så jätte pigg, men han var ändå med mig. Tror det kan bero på att det har regnat o är j*vligt grisigt i hagarna, o att jag inte var så pigg idag.
Red inte fram så hårt, tränade mest på övergångar ock såg till att han var helt med på mina hjälper.
Rudhuset var väldigt varmt o underlaget helt kasst. När vi kom in på banan innan start, fick Farez syn på en brandslang som var dödlig ;o... 
Men när vi fick starsignalen, så skärpte han till sig o brydde sig inte ett dugg för den där farliga brandslangen. 
Han var väldigt mjuk, o lysnade bra på mina hjälper, dock så har han lite svårt för att slappna av när jag har ett stöd i munen med tygeln. Men det väll sånt man får ta när man skolar om en westernhäst till Dressyr x) sen råkade jag glömma en volt ;o händer inte ofta att jag rid fel väg... Det är inte kul!
Vi red L:C 2 2008, och fick 65,35% och blev en vinnst. Det trode jag inte! Men stålt o glad e jag över min fin,fina häst <3 på andra plats kom Cajsa som fick någonting på 62% Grattis till dom ;D



Det blev inga bra bilder alls, de var för mörrt ute o så duggade det = grymt kassa bilder för att man har en kinkig kamera -.-'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0