Hemma igen

Nu e man tillbaka upp till norr igen... o Borta e bra men Hemma e BÄST :)

Har haft det super bra de här tre veckorna på min praktikplats. Trevligt folk, o mycket fina hästar.
Tyvärr så lyckades jag då vrida knät på tisdagen sista veckan... -.-' *suck*

Hade hängt o skrittat några varv med unghingsten, då Johnny lede honom i lina... dag 3 så tänkte vi bara sita på hingsten sen om det gick bra att ge sig för den dagen... men ja hingsten tyckte de inte var så häftigt med en ryttare på ryggen så han börja stegra o bocka. Jag skulle hoppa av honom få de var ju inte så kul att sitta där uppe då, men efter som jag inte anväder lina när jag rider in hästar så e jag inte så van vid det o lyckades landa med mitt ben ovanpå linan o vrida kroppen på nå vänster... o vrida till knät ordentligt...

aja, sånt händer.

Kom i allafall hem igen i går kväll, och har lite opstinens idag. Får inte rida på mina älskade hästar :(
Var ut o pösse på dem idag, gick först till Deus o Lanzi's hage, o de var ju bara för söta. Deus kom springandes fram, sen stog Lenzi längstbort i hagen. När jag ropa på honom kom han molrrandes o trippande med sina korta med rakt framo tryckte mullen mot ansiktet mitt <3 söta ponny älsk.
Sen gick jag till stora flocken, då Farez o Wibora stod vid grinden o vänta... Så varm man blir i hjärtat! Sen kom gänget o jag... Korma o Kitty tyckte att de kunde hjälpa mig att bära kryckorna, men då kom vacker Jolene o sa till små barnen att de inte skulle göra så o så drog hon sin mule efter mitt ben jag gjort mig illa, o gav mig sen en puss ;o Hästar e livet <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0